Статусна питања и матичне књиге

Пријава брака закљученог пред иностраним органом

Документа потребна за пријаву брака закљученог пред иностраним органом која подносите лично или поштом:

  • Оригинални Казахстански извод из матичне књиге венчаних, који мора да буде оверен на полеђини Apostille печатом
  • Превод извода из тачке 1. на српски језик од стране овлашћеног судског тумача.
  • Потврда о промени презимена (ако презиме није промењено приликом склапања брака већ накнадно) на исти начин мора да се овери, оригинални извод треба оверити Apostille печатом и превести га на српски језик.
  • Неопходно је да доставите уверење/копију уверења о држављанству, изводе/копије извода из матичне књиге рођених, као и копије пасоша које доносите на увид приликом пријаве брака
  • Доказ о пријављеном боравку у Казахстану (боравишна дозвола).
  • Уколико је супружник страни држављанин, од докумената је потребна копија његовог/њеног страног пасоша, као и ИМКР оверен Апостилом и преведен на српски језик.
  • Попуњен и потписан формулар од стране једног или оба супружника
  • Извршена уплата конзуларне таксе преко рачуна амбасаде, према ценовнику.

 

Пријава рођења детета

Уколико је дете рођено у иностранству, пријаву чињенице рођења у иностранству ради уписа у матичну књигу рођених у Републици Србији и у Књигу држављана Републике Србије можете поднети у Амбасади Републике Србије у Астани уколико живите на нашем конзуларном подручју.

Пријаву за упис чињенице рођења у иностранству у матичну књигу подноси један од родитеља који је у тренутку рођења детета држављанин Републике Србије (довољно је да се на обрасцу пријаве потпише само један родитељ) и поседује важеће исправе Републике Србије (пасош или личну карту). Уколико је један од родитеља страни држављанин, пријаву подноси родитељ који је држављанин Републике Србије.

По пријему захтева, дипломатско-конзуларно представништво га одмах прослеђује месно надлежној матичној служби у Републици Србији ради уписа детета у матичну књигу рођених и Књигу држављана Републике Србије.

 

Документација неопходна за пријаву рођења:

  • Формулари (пријава и захтев) за пријаву рођења детета на којима се потписују један или оба родитеља и где обавезно наводите град и матично подручје пријаве;
  • Оригинал извод из матичне књиге рођених оверeн печатом Aпостил (Аpostille) у којем морају бити садржани подаци о оба родитеља и о детету;
  • Оригинал превода Извода из матичне књиге рођених за дете код овлашћеног судског тумача за српски језик;
  • Уверење о држављанству Републике Србије барем једног родитеља;
  • Пасош и боравишна дозвола оба родитеља на увид;
  • Извод из матичне књиге венчаних из Србије. Може бити из било које године, може и копија. Неће се прихватити извод из матичне књиге венчаних из Казахстана. Уколико брак склопљен у Казахстану није пријављен у Р. Србији, неопходно је заједно са пријавом рођења детета извршити и пријаву брака.
  • Доказ о уплаћеној конзуларној такси на рачун амбасаде, према ценовнику.

Пријава рођења детета је предуслов да дете добије држављанство Републике Србије. Приликом пријаве рођења дете не мора бити присутно. По обављеном упису потребно је дете пријавити на адресу у Србији (у надлежном ОУП-у). Ово могу да ураде само родитељи, и то лично, приликом првог одласка у Србију.

Уколико родитељи нису венчани, а отац детета је држављанин Р. Србије, приликом доласка, отац у присуству службеника Амбасаде даје изјаву о признању очинства коју мајка такође потписује. У случају да је отац страни држављанин, признање очинства врши се пред надлежним органом државе чији је држављанин и такво прописно оверена и преведена изјава доставља се на увид. Уколико је брак склопљен пред казахстанским органом, а није пријављен у Р. Србији, неопходно је да се чињеница склапања брака пријави истовремено са пријавом рођења детета.

НАПОМЕНА: Документацију за пријаву рођења детета могуће је доставити препорученом поштом. У том случају неопходно је да један или оба родитеља потпишу обрасце захтева који се потом оверавају пред норвешким нотаром.

 

Пријава чињенице смрти

За пријаву чињенице смрти ради уписа у матичну књигу умрлих по месту последњег пребивалишта у Републици Србији потребно је доставити следеће:

1. Попуњен захтев за пријаву чињенице смрти у иностранству. Потпис подносиоца захтева треба да буде оверен од стране казахстанског нотара, уколико се захтев не подноси лично у Амбасади.

2. Оригинал казахстанског извода из матичне књиге умрлих  који прибављате у окружном суду, оверен печатом Апостилле, преведен на српски језик ћириличним писмом.

3. Важећи пасош или лична карта Републике Србије преминулог лица (ако лице није поседовало важећи пасош или личну карту Р.Србије, потребно је доставити други стари документ који доказује последње пребивалиште лица у Србији).

4. Доказ о уплаћеној конзуларној такси.

 Напомена: Оригинална документа се шаљу надлежној матичној служби у Републици Србији и не враћају се странци.